
Beste Marieke,
Reeds als kind wou ik Japan ontdekken. Toen bleef het bij boeken lezen (o.a. van Amélie Nothomb), artis-historia punten verzamelen om in het boek over Japan te kleven en judo beoefenen. Omdat ik niet voor een korte periode naar Japan wou gaan, was de enige optie afwachten tot ik gepensioneerd zou zijn. In September 2025 was het zover. De reis was lang van te voren geboekt en in november kon het avontuur beginnen. Het enige wat ons wat afschrikte was het gegeven ‘groepsreis’. Maar mijn hoge verwachtingen van Japan worden niet alleen ingelost maar heel ver overtroffen. Dit is voor een heel groot deel aan jou te danken. Een betere gidse hadden we ons niet kunnen wensen. Jouw gedrevenheid, passie, kennis en onuitputtelijke inzet zijn goud waard. Enig minpuntje: alle volgende groepsreizen kunnen alleen maar van een lager niveau zijn. 1000x dank om deze trip te maken tot een onvergetelijke droomreis. Mochten we je niet meer op 3 juli of op een andere reis (misschien Nieuw-Zeeland) zien dan wensen we jou en jouw dierbaren het allerbeste toe!





